reklama

Láska je.... (moje myšlienky a postrehy)

Možno je to mojou náladou, možno tým, že mi chýba moj drahý a možno nedávnym rozhovorom so sesterniciným priateľom, ktorý ma neustále núti myslieť na to, čo sa volá láska. Samozrejme partnerská.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)

Keď som sa nad tým hlbšie zamyslela, prišla som na to, že neexistuje láska na prvý pohľad. To, čo tak všetci romanticky nazývajú, je podľa mňa len to iskrenie a veľmi veľká fyzická príťažlivosť. Lebo hovoriť o láske v pravom zmysle slova behom piatich minút či dokonca sekúnd je veľmi povrchné.

Na to, aby láska vznikla je potrebná kompatibilita dvoch. Fyzická a aj psychická. Keď mi niekto povie, že láska bez sexu existuje, asi mu pacnem jednu na prebudenie. Ak sú dvaja spolu a klape im to po všetkých stránkach, ale jeden druhého nepriťahuje, vtedy im pogratulujem k úprimnému a krásnemu vzťahu, ktorá sa dá nazvať jednoducho: priateľstvo.

Ak všetko klape ako má, sú dvaja spolu najprv šťastní a krásne zaľúbení, padne vzťah do určitého normálu. A vtedy, keď opadne prvé zaľúbenie, obom partnerom klapky z očí a začínajú spoznávať aj tie negatívne stránky toho druhého, vtedy sa začne vzťah posúvať do inej roviny. Buď sa budú naďalej tolerovať a robiť kompromisy, alebo nezostáva nič iné, ako rozchod. Lebo dovera, úcta a podpora toho druhého je to najdoležitejšie.

Niekto povedal, že láska je, ak chceš, aby ten druhý bol šťastný. Nie, že chceš s ním byť, lebo ti je dobre, ale preto, lebo jemu je s tebou dobre. To je ok, ak to tak necíti len jedna strana. Neviem, či by som dokázala robiť všetko preto, aby ten moj bol šťastný bez toho, aby som cítila spatnú vazbu. A ak to chcú obaja, nie je o čom. To je láska.

Ale ten sesternicin priateľ to podľa mňa vystihol najkrajšie a najlepšie. Povedal:
"Láska je, keď ráno cestuješ autobusom do roboty, rozmýšľaš, čo ste včera spolu robili, zažili a pristihneš sa, ako sa pri tom usmievaš."

Hana Chmelíková

Hana Chmelíková

Bloger 
  • Počet článkov:  46
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pracuje na tom, aby o sebe mohla povedať, že je niekto.Možno budúca učiteľka, osemdesiatštvorka ročník, ktorá sa cíti na osemdesiatsedmičku a vyzerá na osemdesiatosmičku Zoznam autorových rubrík:  To sme mySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu